7.4.12

Για να σ' εκδικηθώ! Ένας πληγωμένος άντρας βγάζει νύχια και επιτίθεται...



Για να σ' εκδικηθώ, πετάω ενθύμια και δώρα! Κι εσύ όπως κι εγώ... Θρύψαλα και συντρίμια τώρα, τις ζωγραφιές σου σκίζω! Τα πόστερ που αγαπούσες! Και βάφω τις κουρτίνες, στο χρώμα που μισούσες... αν και πάντα αναρρωτιόμουν με ποιο τρόπο μπορεί ο Λάκης Παπαδόπουλος με τον Δημήτρη Μητροπάνο να βάψουν μια κουρτίνα, το ομολογώ: Πρόκειται για τον ύμνο της εκδίκησης των απανταχού ερωτο-τσακισμένων. Κι όσο το ακούω, τόσο φουντώνω! Κι όσο φουντώνω, τόσο θέλω να βρω την τέλεια εκδίκηση που μ' άφησες μόνο κι έρημο. 


ΕΚΔΙΚΗΣΗ! Όταν τα λόγια μοιάζουν να μην έχουν καμιά δύναμη, όταν όλες οι προσπάθειες να καταπιείς την πίκρα, την περηφάνεια και τον εγωισμό από το ποδοπάτημα αποβούν άκαρπες, μένει μόνο η ηδονή της εκδίκησης. Και τι θα κατάλαβεις, θα μου πεις; 
Η ευχαρίστηση που δίνει η εκδίκηση δεν συγκρίνεται με τίποτα άλλο. Τι κι αν κρατά μόλις μερικά δευτερόλεπτα; Σάμπως η κορύφωση στο σεξ κρατά περισσότερο; Και να σου πω και την αλήθεια; Όταν θέλεις να εκδικηθείς επειδή δεν σου έμεινε τίποτα άλλο να κάνεις, τότε δεν σε ενδιαφέρουν οι συνέπειες. Θέλεις απλά να νιώσεις την έξαψη ότι κάνεις κάτι, να ανέβει λίγο η αδρεναλίνη. Να σιγουρευτώ ότι ζω, γιατί για μήνες με τη συμπεριφορά σου αμφιβάλλω. 

ΠΩΣ ΘΑ ΕΠΙΛΕΞΩ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΚΔΙΚΗΣΗ
Αρχικά θα πρέπει να σχεδιαστεί με κρύο αίμα, κάνοντας τεράστια προσπάθεια να απεμπλακώ συναισθηματικά από το γεγονός. Γι' αυτό λένε πως είναι ένα πιάτο που σερβίρεται κρύο:
1. Γιατί εν θερμώ, την ώρα που με έκανες δυο κομμάτια αδιαφορώντας για το τι θα συμβεί, δεν το λες και εκδίκηση. Το λες αυτοάμυνα, το λες βρασμό ψυχής, το λες φυσική αντίδραση. Αν τη φας τη σφαλιάρα - δεν μιλάω σώνει και ντε κυριολεκτικά, παρ' ότι θα σου άξιζε - θα είναι ανακλαστικό. Δράση-αντίδραση που λένε...

2. Γιατί για να έχει νόημα πρέπει να σου έρθει από εκεί που δεν το περιμένεις. Όταν θα έχεις πια χαλαρώσει και θα συνεχίζεις απρόσκοπτα να δημιουργείς θύματα γύρω σου. Το χτύπημα είναι πάντα πιο δυνατό όταν δεν είσαι έτοιμη για αυτό. Τρομάζεις; Εγώ να δεις, που κάνω και τα λόγια αυτά εικόνα στο μυαλό μου. 

Τι είναι εκείνο όμως που θα σε πονέσει περισσότερο; 
Μια εκδίκηση είναι πετυχημένη μόνο όταν βρει το στόχο της. Που σε πονεί και που σε σφάζει, που έλεγε και η μάνα μου. 

Η ΛΑΘΟΣ ΠΟΖΑ ΣΤΗ ΛΑΘΟΣ ΣΤΙΓΜΗ: Μια πολύ καλή κι ανέξοδη ιδέα είναι το αγαπημένο facebook. Όλοι μας έχουμε μια φωτογραφία που να μην μας κολακεύει! Προς θεού, δεν εννοώ να βγάλω σόκιν φωτογραφίες σου. Αλλά μια γκριμάτσα, μια λάθος χειρονομία επάνω στο κέφι. Και κάποτε, την έκαιγες στην πυρά, τώρα με τις ψηφιακές; Πώς θα φτάσεις στην πηγή που θα την καταστρέψει, δηλαδή το pc μου; Ε;

ΟΡΜΑ JACK: Αν πάλι συναγωνίζεσαι την Carrie Bradshaw στη συλλογή παπουτσιών, το να πέσει κατά λάθος το μονάκριβο Prada σου στα δόντια του πιστού μου φίλου Jack (Ναι, το σκύλο μου εννοώ), είναι εκδίκηση. Είναι βέβαια μια εκδίκηση που μπορεί να με κάνει να πληρώσω ακριβά. Αλλά χαλάλι τα εκατοντάδες ευρώ, αρκεί να δω τη φρίκη στα μάτια σου στο θέαμα του Prada-κόκκαλου!

ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΚΟΣΚΙΝΑΚΙ ΜΟΥ: Αυτή η εκδίκηση προϋποθέτει πως σε νοιάζει ακόμη λίγο για μένα. Θα παρουσιαστώ λοιπόν με νέο αμόρε, ψηλό, ξανθό και όσο το δυνατό πιο κοντά στον ορισμό της Bimbo γίνεται. Είμαι σίγουρος ότι θα σε στείλει για τακούνια, μια νέα γυναίκα δίπλα μου που θα σε "τσακίζει" στην εμφάνιση. Και το οριστικό χτύπημα θα είναι όταν θα λες σε όλους "Μα είναι στόκος ρε παιδια" και θα βλέπεις στα μάτια των γυναικών τον οίκτο προς μια άλλη γυναίκα που ζηλεύει και στα μάτια των ανδρών το ρηττό "Μια εικόνα χίλες λέξεις!" Για να είναι επιτυχημένη μια τέτοια εκδίκηση πρέπει να είμαι σίγουρος, πως δεν περιμένω να σε ξανακερδίσω με αυτό τον τρόπο. Γιατί τότε, μάλλον μπούμερανγκ θα μου γυρίσει. 

ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ: Όλα όμως τα παραπάνω είναι απλά υλικά αγαθά, που δεν λένε και πολλά. Η πιο δυνατή εκδίκηση πρέπει να έχει στόχο την ψυχή και όχι το περιτύλιγμα. Πώς θα αντιδρούσες αν έχανε η καλύτερη σου φίλη την εμπιστοσύνη της σε σένα; Πώς; Πολύ απλά, με το να μάθει κάποιο πικρόχολο σχόλιο που μπορεί να σου ξέφυγε σε κάποιο τρυφερό μας τετ-α-τετ. Ή μήπως αν μάθει η παρέα πόσο εύκολα μου πέταξες στα μούτρα ένα αντίο, όταν ένιωσες πως θα χάσεις τη βολή σου και θα πρέπει να δώσεις κι εσύ στη σχέση μας; 

Η εκδίκηση δεν είναι διδακτική
Όποιο κι αν είναι το αποτέλεσμα, ένα είναι σίγουρο. Πως σε αγαπάω ρε βλάκα! Γι' αυτό και κάνω ό,τι κάνω. Και πως η συμπεριφορά σου είναι που βγάζει το πράσινο τέρας από μέσα μου. Έχεις δει εσύ λιοντάρι να αγριεύει στη ζούγκλα; Κάθεται ατάραχο στη σκιά του. Αν όμως το κλείσεις στο κλουβί και το μαστιγώνεις φταίει εκείνο που βρυχάται ή δαγκώνει;  Καλά να πάθεις! 

Και το χειρότερο; Όταν σε δω στενοχωρημένη, αν κατάφερε η βελόνα της εκδίκησης να διαπεράσει το παχύ δέρμα σου, πάλι εγώ θα είμαι διπλά δυστυχισμένος. Γιατί; Μα, γιατί θα σε βλέπω λυπημένη! Θα σε δω να πονάς, όπως με πόνεσες...
Του Λευτέρη Σαββίδη